Polityka prywatności
serwisu internetowego tomczesci.pl
[polityka prywatności w wersji pdf]
[polityka plików cookies w wersji pdf]
Niniejsza polityka prywatności została przyjęta na podstawie przepisów rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej nr L 119/1 z 4.5.2016; dalej:
RODO).
Celem polityki jest w szczególności wykonanie obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14
RODO.
1. Definicje
W treści niniejszej polityki posługujemy się poniższymi zwrotami:
a) Administrator – Pan Janusz Tomaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą mgr inż.
Janusz Tomaszewski Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-Usługowe z głównym zakładem
pod adresem: ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice.
b) tomczesci.com, Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem
tomczesci.com.
c) Ty, Pan, Pani, Państwo, Klient – osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez
Administratora w związku z korzystaniem z Serwisu.
2. Kim jest administrator danych?
a) Administrator danych to osoba ustalająca cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Pan Janusz Tomaszewski prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą mgr inż. Janusz Tomaszewski Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-
Usługowe.
3. Czyje dane osobowe przetwarzamy?
a) W związku z prowadzoną działalnością, przetwarzamy w szczególności dane osobowe
użytkowników Serwisu. Zakres przetwarzanych danych każdorazowo jest adekwatny do celów
przetwarzania.
4. Jakie dane gromadzimy za pomocą Serwisu, a także w jakim celu je wykorzystujemy?
a) Zakres Państwa danych, jakie gromadzimy oraz cele ich przetwarzania uzależnione są od
wykorzystywanych funkcjonalności tomczesci.pl, i tak:
4.1. Przeglądanie witryny Serwisu
a) Jakie dane gromadzimy?
(i.) Dane zapisywane w formie logów serwera, w których użytkownik identyfikowany jest jako
adres URL. Dane te obejmują:
1) czas nadejścia zapytania,
2) czas wysłania odpowiedzi,
3) nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
4) informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
5) adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w
przypadku gdy przejście do tomczesci.pl nastąpiło przez odnośnik,
6) informacje o przeglądarce użytkownika,
7) Informacje o adresie IP.
b) W jakim celu przetwarzamy dane?
(i.) Na potrzeby administrowania serwerem, na którym zapisany jest tomczesci.pl, a także
analizy statystycznej ruchu w Serwisie.
c) Czy musisz podawać nam swoje dane?
(i.) Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość prawidłowego
korzystania z Serwisu.
d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
(i.) W oparciu o:
1) zawartą umowę, której przedmiot stanowi usługa świadczona drogą elektroniczną
w postaci udostępnienia witryny Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz,
2) nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na
możliwości udostępniania tomczesci.pl osobom trzecim, a także zagwarantowaniu
prawidłowego wyświetlania tomczesci.pl.
e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
(i.) Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami
danych mogą być zwłaszcza:
1) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
2) osoby zapewniające hosting danych,
3) podwykonawcy uczestniczący w realizacji zawartych z Tobą umów.
f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
(i.) Przez czas niezbędny do wykonania zawartych umów lub przez czas trwania naszego
prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku
nie krócej, niż przez okres Twoich odwiedzin na witrynach tomczesci.pl.
Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony
interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych,
zgodnie z pkt. 8 poniżej.
4.2. Newsletter
a) Jakie dane gromadzimy?
Adres poczty elektronicznej.
b) W jakim celu przetwarzamy dane?
Dla celów marketingowych, związanych z wysyłką newslettera, w tym do informowania o treści
naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.
c) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość otrzymywania
newslettera.
d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o zgodę na otrzymywanie newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – udzieloną w
szczególności poprzez uzupełnienie stosownego formularza, zaznaczenie odpowiednich zgód w
obrębie tomczesci.pl i kliknięcie zatwierdzającego przycisku („Subskrybuj”).
Pamiętaj, że masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (np. poprzez wysyłkę
stosownej wiadomości email na adres: rodo@tomczesci.pl) bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych
mogą być zwłaszcza:
(i.) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
(ii.) osoby zapewniające hosting danych,
(iii.) podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować wysyłkę
newslettera.
f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Do czasu cofnięcia zgody na otrzymywanie newslettera.
4.1. Składanie zamówienia bez rejestracji Konta w Serwisie
a) Jakie dane gromadzimy?
Dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym: imię i nazwisko, adres, adres wysyłki (jeżeli jest inny),
adres poczty elektronicznej, numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców – także NIP oraz nazwa firmy.
b) W jakim celu przetwarzamy dane?
W celu:
i. wykonania złożonego zamówienia, w tym: wysyłki powiązanych wiadomości email, wysyłki towaru
na wskazany adres oraz obsługi ewentualnych reklamacji,
ii. dopasowania treści Serwisu do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych przez
Ciebie w serwisie - w tym w zakresie rekomendowanych towarów lub usług.
iii. marketingu towarów Administratora, oferowanych w ramach Serwisu - w tym do informowania o
treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.,
iv. prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty tradycyjnej,
poczty elektronicznej (email) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów internetowych
itd.).
v. tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy
danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.
vi. dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
c) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość pełnego korzystania z
funkcjonalności Serwisu, w tym zwłaszcza składania zamówień.
d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
i. zawartą umowę, której przedmiot stanowi dostawa towarów zamówionych za pośrednictwem
Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
ii. powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji
których konieczne jest przetwarzanie danych - w szczególności w zakresie prawa podatkowego
oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
iii. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości
podejmowania działań wskazanych w pkt. b) ust. ii do vi powyżej.
e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do
tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych mogą być zwłaszcza:
i. osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
ii. osoby zapewniające hosting danych,
iii. podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować zamówienia,
iv. osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np. kurierzy
lub przewoźnicy, pośrednicy płatności, rzeczoznawcy uczestniczący w procedurach reklamacji),
v. osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy prawnej,
podatkowej lub rachunkowej,
vi. nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Serwisu – w
przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w szczególności z
uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.
f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:
i. czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu, a także przedawnienia
związanych z tym roszczeń,
ii. czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich danych,
iii. czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.
iv. Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes –
masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8
poniżej
4.2. Rejestracja Konta w Serwisie i składanie zamówień za pomocą Konta
a) Jakie dane gromadzimy?
Dane niezbędne do rejestracji konta w Serwisie, w tym: imię i nazwisko, adres, adres wysyłki (jeżeli jest
inny), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, login, hasło, a w przypadku przedsiębiorców – także
NIP oraz nazwa firmy.
b) W jakim celu przetwarzamy dane?
W celu:
i. wykonania umowy o świadczenie usługi elektronicznej – w postaci założenia Konta w Serwisie,
ii. wykonania zamówień złożonych za pomocą Konta, w tym: wysyłki powiązanych wiadomości
email, wysyłki towaru na wskazany adres oraz obsługi ewentualnych reklamacji,
iii. dopasowania treści Serwisu do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych
przez Ciebie w Serwisie - w tym w zakresie rekomendowanych towarów lub usług.
iv. marketingu towarów lub usług Administratora, oferowanych w ramach Serwisu - w tym do
informowania o treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach
lojalnościowych itd.,
v. prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty
tradycyjnej, poczty elektronicznej (email) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów
internetowych itd.).
vi. tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy
danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.
vii. dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
c) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość rejestracji Konta w Serwisie i
korzystanie z powiązanych funkcjonalności Serwisu.
d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
i. zawarte umowy, których przedmiot stanowi prowadzenie Konta w Serwisie, a także dostawa
towarów lub świadczenie usług zamówionych za pośrednictwem Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b
RODO),
ii. powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji
których konieczne jest przetwarzanie danych - w szczególności w zakresie prawa podatkowego
oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
iii. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości
podejmowania działań wskazanych w pkt. b) ust. iii - vii powyżej.
e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do
tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych mogą być
zwłaszcza:
i. osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
ii. osoby zapewniające hosting danych,
iii. podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować zamówienia,
iv. osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np.
kurierzy lub przewoźnicy, pośrednicy płatności, rzeczoznawcy uczestniczący w procedurach
reklamacji),
v. osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy
prawnej, podatkowej lub rachunkowej,
vi. nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Serwisu – w
przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w
szczególności z uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.
f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:
i. czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu, a także
przedawnienia związanych z tym roszczeń,
ii. czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich
danych,
iii. czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.
Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz
możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8 poniżej.
4.3. Formularz kontaktowy
a) Jakie dane gromadzimy?
(i.) Dane wskazane w formularzu. Dane te obejmują:
1) adres email,
2) dane zawarte w temacie lub treści wiadomości.
b) W jakim celu przetwarzamy dane?
(i.) Na potrzeby:
1) udzielenia odpowiedzi na przesłane wiadomości lub zapytania,
2) dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
c) Czy musisz podawać nam swoje dane?
(i.) Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość przesłania
wiadomości i za pośrednictwem formularza i otrzymania odpowiedzi..
d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
(i.) W oparciu o podjęcie działań celem zawarcia umowy z Twojej inicjatywy (art. 6 ust. 1 lit. b
RODO),
(ii.) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest również - w przypadku zapytania o
przedstawienie oferty – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w przypadku realizacji korespondencji
nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w przypadku innych zapytań
lub przesłania informacji handlowej Państwa zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
(i.) Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy
będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami
danych mogą być zwłaszcza:
1) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
2) osoby zapewniające hosting danych,
3) podwykonawcy uczestniczący w realizacji zawartych z Tobą umów.
f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
(i.) Przez czas niezbędny do wykonania zawartych umów lub przez czas trwania naszego
prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku
nie krócej, niż przez okres prowadzenia z Tobą korespondencji.
(ii.) Pamiętaj, że w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony
interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych,
zgodnie z pkt. 8 poniżej
4.4. Pliki cookies
Informacje w przedmiocie plików cookies mogą Państwo znaleźć w Polityce plików cookies pod
adresem: http://m2.tomczesci.pl:8089/content/8-polityka-prywatnosci. Polityka plików cookies
stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki prywatności.
5. Czy dane mogą być przetwarzane w procesach obejmujących zautomatyzowane podejmowanie
decyzji, w tym profilowanie „kwalifikowane”?
Obecnie nie stosujemy żadnych operacji, w ramach których dochodziłoby do zautomatyzowanego
podejmowania decyzji wywołujących po stronie ich adresatów skutki prawne lub w podobny sposób
istotnie na nich wpływających. W przypadku wdrożenia w przyszłości takich operacji związanych z
przetwarzaniem danych osobowych – zapewnimy ich zgodność ze właściwymi przepisami, w tym
art. 22 RODO.
6. Czy Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy
(EOG)?
Obecnie nie przewidujemy przekazywania Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości możemy uznać to za zasadne. W takim wypadku, dane
będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy, w
szczególności poprzez zastosowanie tzw. standardowych klauzul umownych (SCC).
7. Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem danych?
Możesz wystąpić do nas w szczególności z wnioskiem o:
(i.) dostęp do przetwarzanych przez nas danych (w tym: informację o przetwarzaniu przez nas
danych lub przekazanie kopii danych),
(ii.) sprostowanie (poprawienie) danych,
(iii.) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych),
(iv.) usunięcie danych (“prawo do bycia zapomnianym”),
(v.) przeniesienie danych do innego administratora.
Powyższe wnioski mogą być wysyłane w szczególności w sposób określony w pkt. 11 poniżej – i będą
rozpatrywane zgodnie z właściwymi przepisami, w tym art. 15-20 RODO.
8. Prawo sprzeciwu
Niezależnie od powyższego, masz prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania Twoich
danych, które realizowane jest w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. W takim wypadku:
1) jeżeli dane osobowe są przetwarzane na cele marketingu – niezwłocznie zaprzestaniemy takiego
przetwarzania.
2) jeżeli podstawą przetwarzania danych jest interes innego rodzaju – zaprzestaniemy takiego
przetwarzania, chyba że wykażemy: a) że wspomniany interes jest nadrzędny wobec Twoich
interesów, praw i wolności lub też b) istnieje podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed
roszczeniami.
Prawo sprzeciwu może być realizowane w szczególności poprzez wysyłkę stosownego oświadczenia w
sposób określony w pkt. 11 poniżej.
9. Skarga do organu nadzorczego
W przypadku gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych narusza obowiązujące przepisy - masz prawo
wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane
kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
10. Miejsce publikacji oraz aktualizacje polityki prywatności
Niniejsza polityka prywatności może od czasu do czasu podlegać zmianom. Aktualna wersja polityki
będzie każdorazowo dostępna przez cały czas na naszej stronie internetowej pod adresem:
http://m2.tomczesci.pl:8089/content/8-polityka-prywatnosci.
11. Jak można się z nami skontaktować?
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących sposobu wykorzystania przez nas Państwa danych osobowych,
można się z nami skontaktować telefonicznie, pocztą elektroniczną lub listownie pod następującymi
numerami i adresami:
Janusz Tomaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą mgr inż. Janusz Tomaszewski
Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-Usługowe
ul. Słowackiego 33
Czechowice-Dziedzice
NIP: 5470127284
Napisz do nas:
biuro@tomczesci.pl z dopiskiem: „ochrona danych osobowych”
Załącznik nr 1 do Polityki prywatności – Polityka COOKIES
§1
1. Niniejsza Polityka określa zasady przechowywania przez Administratora informacji oraz
dostępu Administratora do informacji już przechowywanej na Urządzeniach Klienta w
formie plików Cookies.
2. Wszelkie pojęcia, zdefiniowane w Polityce prywatności, zachowują swoje znaczenie także
na gruncie niniejszej Polityki Cookies. Nadto, następującym pojęciom nadaje się poniższe
znaczenie:
a) Cookies - oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe,
zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Klient
korzysta ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony
internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym
oraz unikalny numer.
b) Cookies Własne - oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze
świadczeniem usług droga elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem
Serwisu.
c) Cookies Zewnętrzne - oznacza Cookies zamieszczane przez osoby trzecie, za
pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
d) Polityka – niniejszej Polityka plików Cookies, stanowiąca załącznik nr 1 do Polityki
prywatności.
e) Urządzenie - oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Klient
uzyskuje dostęp do Serwisu.
§2
1 Administrator za pomocą plików Cookies przechowuje na Urządzeniu Klienta informacje
lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanej – na zasadach określonych w
niniejszej Polityce.
2 Administrator wykorzystuje następujące typy plików Cookies:
a) Cookies sesyjne (session cookies): są przechowywane na Urządzeniu Klienta i pozostają
tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas
trwale usuwane z pamięci Urządzenia
b) Cookies trwałe (persistent cookies): są przechowywane na Urządzeniu Klienta i
pozostają tam przez okres wskazany w parametrach pliku lub do momentu ich
skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie
powoduje usunięcia tego rodzaju Cookies z Urządzenia.
3 Korzystanie przez Administratora z plików Cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych
w Urządzeniu Klienta i oprogramowaniu zainstalowanym w tym Urządzeniu.
§3
1. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w celu dostosowania zawartości Serwisu do
preferencji i potrzeb Użytkownika, w szczególności przy uwzględnieniu rodzaju Urządzenia
za pomocą którego Użytkownik korzysta z Serwisu. Tego rodzaju Cookies obejmują:
a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach
Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług
wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
b) „analityczne” pliki cookie umożliwiające zbieranie informacji o sposobie
korzystania ze stron internetowych Serwisu, te pliki cookie pomagają dostarczać
informacji o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle
ruchu itp.;
c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane
do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez
Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie
wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki,
wyglądu strony internetowej itp.;
e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści
reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
2. Administrator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w celu tworzenia zbiorczych statystyk i
analiz, służących monitorowaniu sposobu korzystania ze Serwisu przez Klientów – co
umożliwia jak najlepsze dostosowanie go do potrzeb Klientów. W tym zakresie
Administrator korzysta z usług:
a) Google Analytics – w ramach której w chwili otworzenia Serwisu następuje odczytanie,
napisanie i wysłanie na zabezpieczony serwer Google informacji o pochodzeniu
użytkowników identyfikowanych na podstawie IP. Szczegółowe informacje w tym
zakresie dostępne są na witrynie Google
(https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl).
b) Google AdWords oraz Facebook Ads – w ramach których Serwis korzysta z tzw. kodów
remarketingowych. Kody wykorzystywane są w celu dopasowania
zindywidualizowanych reklam do poszczególnych Klientów, a następnie ich
wyświetlenia w sieci reklamowej danego dostawcy (Google lub Facebook). Sieci te
obejmują zarówno witryny dostawców, jak również ich partnerów handlowych.
Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępna są na witrynach dostawców, w tym:
Google – https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl
Facebook: https://www.facebook.com/policy/cookies/
3. W związku z korzystaniem z plików cookies, Administrator gromadzi wyłącznie dane
statystyczne, związane z historią przeglądania. Inne dane (jak np. imię, nazwisko, adres itd.)
nie są w żaden sposób utrwalane.
§4
1. Klient ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego
Urządzenia w ustawieniach przeglądarki internetowej lub poprzez konfigurację usługi - w
szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies bądź
informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na Urządzeniu Klienta. Opis
niezbędnych w tym celu czynności można odnaleźć na witrynach producentów, np:
a) Mozilla Firefox:
https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85cza
nie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek
b) Google Chrome:
https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
c) Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-
2. Klient może w każdej chwili usunąć pliki Cookies.
3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności
dostępne na stronie internetowej Serwisu.