Polityka prywatności

serwisu internetowego tomczesci.pl

[polityka prywatności w wersji pdf]

[polityka plików cookies w wersji pdf]

Niniejsza polityka prywatności została przyjęta na podstawie przepisów rozporządzenia Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w

związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej nr L 119/1 z 4.5.2016; dalej:

RODO).

Celem polityki jest w szczególności wykonanie obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14

RODO.

1. Definicje

W treści niniejszej polityki posługujemy się poniższymi zwrotami:

a) Administrator – Pan Janusz Tomaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą mgr inż.

Janusz Tomaszewski Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-Usługowe z głównym zakładem

pod adresem: ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice.

b) tomczesci.com, Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem

tomczesci.com.

c) Ty, Pan, Pani, Państwo, Klient – osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez

Administratora w związku z korzystaniem z Serwisu.

2. Kim jest administrator danych?

a) Administrator danych to osoba ustalająca cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Pan Janusz Tomaszewski prowadzący działalność

gospodarczą pod firmą mgr inż. Janusz Tomaszewski Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-

Usługowe.

3. Czyje dane osobowe przetwarzamy?

a) W związku z prowadzoną działalnością, przetwarzamy w szczególności dane osobowe

użytkowników Serwisu. Zakres przetwarzanych danych każdorazowo jest adekwatny do celów

przetwarzania.

4. Jakie dane gromadzimy za pomocą Serwisu, a także w jakim celu je wykorzystujemy?

a) Zakres Państwa danych, jakie gromadzimy oraz cele ich przetwarzania uzależnione są od

wykorzystywanych funkcjonalności tomczesci.pl, i tak:

4.1. Przeglądanie witryny Serwisu

a) Jakie dane gromadzimy?

(i.) Dane zapisywane w formie logów serwera, w których użytkownik identyfikowany jest jako

adres URL. Dane te obejmują:

1) czas nadejścia zapytania,

2) czas wysłania odpowiedzi,

3) nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,

4) informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,

5) adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w

przypadku gdy przejście do tomczesci.pl nastąpiło przez odnośnik,

6) informacje o przeglądarce użytkownika,

7) Informacje o adresie IP.

b) W jakim celu przetwarzamy dane?

(i.) Na potrzeby administrowania serwerem, na którym zapisany jest tomczesci.pl, a także

analizy statystycznej ruchu w Serwisie.

c) Czy musisz podawać nam swoje dane?

(i.) Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość prawidłowego

korzystania z Serwisu.

d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

(i.) W oparciu o:

1) zawartą umowę, której przedmiot stanowi usługa świadczona drogą elektroniczną

w postaci udostępnienia witryny Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz,

2) nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na

możliwości udostępniania tomczesci.pl osobom trzecim, a także zagwarantowaniu

prawidłowego wyświetlania tomczesci.pl.

e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?

(i.) Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy

będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami

danych mogą być zwłaszcza:

1) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,

2) osoby zapewniające hosting danych,

3) podwykonawcy uczestniczący w realizacji zawartych z Tobą umów.

f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?

(i.) Przez czas niezbędny do wykonania zawartych umów lub przez czas trwania naszego

prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku

nie krócej, niż przez okres Twoich odwiedzin na witrynach tomczesci.pl.

Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony

interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych,

zgodnie z pkt. 8 poniżej.

4.2. Newsletter

a) Jakie dane gromadzimy?

Adres poczty elektronicznej.

b) W jakim celu przetwarzamy dane?

Dla celów marketingowych, związanych z wysyłką newslettera, w tym do informowania o treści

naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.

c) Czy musisz podawać nam swoje dane?

Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość otrzymywania

newslettera.

d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

W oparciu o zgodę na otrzymywanie newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – udzieloną w

szczególności poprzez uzupełnienie stosownego formularza, zaznaczenie odpowiednich zgód w

obrębie tomczesci.pl i kliknięcie zatwierdzającego przycisku („Subskrybuj”).

Pamiętaj, że masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (np. poprzez wysyłkę

stosownej wiadomości email na adres: rodo@tomczesci.pl) bez wpływu na zgodność z prawem

przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?

Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy

będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych

mogą być zwłaszcza:

(i.) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,

(ii.) osoby zapewniające hosting danych,

(iii.) podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować wysyłkę

newslettera.

f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?

Do czasu cofnięcia zgody na otrzymywanie newslettera.

4.1. Składanie zamówienia bez rejestracji Konta w Serwisie

a) Jakie dane gromadzimy?

Dane niezbędne do realizacji zamówienia, w tym: imię i nazwisko, adres, adres wysyłki (jeżeli jest inny),

adres poczty elektronicznej, numer telefonu, a w przypadku przedsiębiorców – także NIP oraz nazwa firmy.

b) W jakim celu przetwarzamy dane?

W celu:

i. wykonania złożonego zamówienia, w tym: wysyłki powiązanych wiadomości email, wysyłki towaru

na wskazany adres oraz obsługi ewentualnych reklamacji,

ii. dopasowania treści Serwisu do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych przez

Ciebie w serwisie - w tym w zakresie rekomendowanych towarów lub usług.

iii. marketingu towarów Administratora, oferowanych w ramach Serwisu - w tym do informowania o

treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.,

iv. prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty tradycyjnej,

poczty elektronicznej (email) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów internetowych

itd.).

v. tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy

danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.

vi. dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.

c) Czy musisz podawać nam swoje dane?

Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość pełnego korzystania z

funkcjonalności Serwisu, w tym zwłaszcza składania zamówień.

d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

W oparciu o:

i. zawartą umowę, której przedmiot stanowi dostawa towarów zamówionych za pośrednictwem

Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

ii. powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji

których konieczne jest przetwarzanie danych - w szczególności w zakresie prawa podatkowego

oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

iii. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości

podejmowania działań wskazanych w pkt. b) ust. ii do vi powyżej.

e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?

Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do

tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych mogą być zwłaszcza:

i. osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,

ii. osoby zapewniające hosting danych,

iii. podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować zamówienia,

iv. osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np. kurierzy

lub przewoźnicy, pośrednicy płatności, rzeczoznawcy uczestniczący w procedurach reklamacji),

v. osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy prawnej,

podatkowej lub rachunkowej,

vi. nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Serwisu – w

przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w szczególności z

uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.

f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?

Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:

i. czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu, a także przedawnienia

związanych z tym roszczeń,

ii. czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich danych,

iii. czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.

iv. Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes –

masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8

poniżej

4.2. Rejestracja Konta w Serwisie i składanie zamówień za pomocą Konta

a) Jakie dane gromadzimy?

Dane niezbędne do rejestracji konta w Serwisie, w tym: imię i nazwisko, adres, adres wysyłki (jeżeli jest

inny), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, login, hasło, a w przypadku przedsiębiorców – także

NIP oraz nazwa firmy.

b) W jakim celu przetwarzamy dane?

W celu:

i. wykonania umowy o świadczenie usługi elektronicznej – w postaci założenia Konta w Serwisie,

ii. wykonania zamówień złożonych za pomocą Konta, w tym: wysyłki powiązanych wiadomości

email, wysyłki towaru na wskazany adres oraz obsługi ewentualnych reklamacji,

iii. dopasowania treści Serwisu do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych

przez Ciebie w Serwisie - w tym w zakresie rekomendowanych towarów lub usług.

iv. marketingu towarów lub usług Administratora, oferowanych w ramach Serwisu - w tym do

informowania o treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach

lojalnościowych itd.,

v. prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty

tradycyjnej, poczty elektronicznej (email) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów

internetowych itd.).

vi. tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy

danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.

vii. dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.

c) Czy musisz podawać nam swoje dane?

Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość rejestracji Konta w Serwisie i

korzystanie z powiązanych funkcjonalności Serwisu.

d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

W oparciu o:

i. zawarte umowy, których przedmiot stanowi prowadzenie Konta w Serwisie, a także dostawa

towarów lub świadczenie usług zamówionych za pośrednictwem Serwisu (art. 6 ust. 1 lit. b

RODO),

ii. powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji

których konieczne jest przetwarzanie danych - w szczególności w zakresie prawa podatkowego

oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

iii. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości

podejmowania działań wskazanych w pkt. b) ust. iii - vii powyżej.

e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?

Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do

tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych mogą być

zwłaszcza:

i. osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,

ii. osoby zapewniające hosting danych,

iii. podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować zamówienia,

iv. osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np.

kurierzy lub przewoźnicy, pośrednicy płatności, rzeczoznawcy uczestniczący w procedurach

reklamacji),

v. osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy

prawnej, podatkowej lub rachunkowej,

vi. nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Serwisu – w

przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w

szczególności z uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.

f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?

Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:

i. czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu, a także

przedawnienia związanych z tym roszczeń,

ii. czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich

danych,

iii. czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.

Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz

możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. 8 poniżej.

4.3. Formularz kontaktowy

a) Jakie dane gromadzimy?

(i.) Dane wskazane w formularzu. Dane te obejmują:

1) adres email,

2) dane zawarte w temacie lub treści wiadomości.

b) W jakim celu przetwarzamy dane?

(i.) Na potrzeby:

1) udzielenia odpowiedzi na przesłane wiadomości lub zapytania,

2) dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.

c) Czy musisz podawać nam swoje dane?

(i.) Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość przesłania

wiadomości i za pośrednictwem formularza i otrzymania odpowiedzi..

d) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

(i.) W oparciu o podjęcie działań celem zawarcia umowy z Twojej inicjatywy (art. 6 ust. 1 lit. b

RODO),

(ii.) Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest również - w przypadku zapytania o

przedstawienie oferty – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w przypadku realizacji korespondencji

nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w przypadku innych zapytań

lub przesłania informacji handlowej Państwa zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

e) Komu możemy udostępniać Twoje dane?

(i.) Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy

będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorami

danych mogą być zwłaszcza:

1) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,

2) osoby zapewniające hosting danych,

3) podwykonawcy uczestniczący w realizacji zawartych z Tobą umów.

f) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?

(i.) Przez czas niezbędny do wykonania zawartych umów lub przez czas trwania naszego

prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku

nie krócej, niż przez okres prowadzenia z Tobą korespondencji.

(ii.) Pamiętaj, że w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony

interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych,

zgodnie z pkt. 8 poniżej

4.4. Pliki cookies

Informacje w przedmiocie plików cookies mogą Państwo znaleźć w Polityce plików cookies pod

adresem: http://m2.tomczesci.pl:8089/content/8-polityka-prywatnosci. Polityka plików cookies

stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki prywatności.

5. Czy dane mogą być przetwarzane w procesach obejmujących zautomatyzowane podejmowanie

decyzji, w tym profilowanie „kwalifikowane”?

Obecnie nie stosujemy żadnych operacji, w ramach których dochodziłoby do zautomatyzowanego

podejmowania decyzji wywołujących po stronie ich adresatów skutki prawne lub w podobny sposób

istotnie na nich wpływających. W przypadku wdrożenia w przyszłości takich operacji związanych z

przetwarzaniem danych osobowych – zapewnimy ich zgodność ze właściwymi przepisami, w tym

art. 22 RODO.

6. Czy Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy

(EOG)?

Obecnie nie przewidujemy przekazywania Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości możemy uznać to za zasadne. W takim wypadku, dane

będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy, w

szczególności poprzez zastosowanie tzw. standardowych klauzul umownych (SCC).

7. Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem danych?

Możesz wystąpić do nas w szczególności z wnioskiem o:

(i.) dostęp do przetwarzanych przez nas danych (w tym: informację o przetwarzaniu przez nas

danych lub przekazanie kopii danych),

(ii.) sprostowanie (poprawienie) danych,

(iii.) ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych),

(iv.) usunięcie danych (“prawo do bycia zapomnianym”),

(v.) przeniesienie danych do innego administratora.

Powyższe wnioski mogą być wysyłane w szczególności w sposób określony w pkt. 11 poniżej – i będą

rozpatrywane zgodnie z właściwymi przepisami, w tym art. 15-20 RODO.

8. Prawo sprzeciwu

Niezależnie od powyższego, masz prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania Twoich

danych, które realizowane jest w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. W takim wypadku:

1) jeżeli dane osobowe są przetwarzane na cele marketingu – niezwłocznie zaprzestaniemy takiego

przetwarzania.

2) jeżeli podstawą przetwarzania danych jest interes innego rodzaju – zaprzestaniemy takiego

przetwarzania, chyba że wykażemy: a) że wspomniany interes jest nadrzędny wobec Twoich

interesów, praw i wolności lub też b) istnieje podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed

roszczeniami.

Prawo sprzeciwu może być realizowane w szczególności poprzez wysyłkę stosownego oświadczenia w

sposób określony w pkt. 11 poniżej.

9. Skarga do organu nadzorczego

W przypadku gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych narusza obowiązujące przepisy - masz prawo

wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane

kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

10. Miejsce publikacji oraz aktualizacje polityki prywatności

Niniejsza polityka prywatności może od czasu do czasu podlegać zmianom. Aktualna wersja polityki

będzie każdorazowo dostępna przez cały czas na naszej stronie internetowej pod adresem:

http://m2.tomczesci.pl:8089/content/8-polityka-prywatnosci.

11. Jak można się z nami skontaktować?

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących sposobu wykorzystania przez nas Państwa danych osobowych,

można się z nami skontaktować telefonicznie, pocztą elektroniczną lub listownie pod następującymi

numerami i adresami:

Janusz Tomaszewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą mgr inż. Janusz Tomaszewski

Przedsiębiorstwo-Produkcyjno-Handlowo-Usługowe

ul. Słowackiego 33

Czechowice-Dziedzice

NIP: 5470127284

Napisz do nas:

biuro@tomczesci.pl z dopiskiem: „ochrona danych osobowych”

Załącznik nr 1 do Polityki prywatności – Polityka COOKIES

§1

1. Niniejsza Polityka określa zasady przechowywania przez Administratora informacji oraz

dostępu Administratora do informacji już przechowywanej na Urządzeniach Klienta w

formie plików Cookies.

2. Wszelkie pojęcia, zdefiniowane w Polityce prywatności, zachowują swoje znaczenie także

na gruncie niniejszej Polityki Cookies. Nadto, następującym pojęciom nadaje się poniższe

znaczenie:

a) Cookies - oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe,

zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Klient

korzysta ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony

internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym

oraz unikalny numer.

b) Cookies Własne - oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze

świadczeniem usług droga elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem

Serwisu.

c) Cookies Zewnętrzne - oznacza Cookies zamieszczane przez osoby trzecie, za

pośrednictwem strony internetowej Serwisu.

d) Polityka – niniejszej Polityka plików Cookies, stanowiąca załącznik nr 1 do Polityki

prywatności.

e) Urządzenie - oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Klient

uzyskuje dostęp do Serwisu.

§2

1 Administrator za pomocą plików Cookies przechowuje na Urządzeniu Klienta informacje

lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanej – na zasadach określonych w

niniejszej Polityce.

2 Administrator wykorzystuje następujące typy plików Cookies:

a) Cookies sesyjne (session cookies): są przechowywane na Urządzeniu Klienta i pozostają

tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas

trwale usuwane z pamięci Urządzenia

b) Cookies trwałe (persistent cookies): są przechowywane na Urządzeniu Klienta i

pozostają tam przez okres wskazany w parametrach pliku lub do momentu ich

skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie

powoduje usunięcia tego rodzaju Cookies z Urządzenia.

3 Korzystanie przez Administratora z plików Cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych

w Urządzeniu Klienta i oprogramowaniu zainstalowanym w tym Urządzeniu.

§3

1. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w celu dostosowania zawartości Serwisu do

preferencji i potrzeb Użytkownika, w szczególności przy uwzględnieniu rodzaju Urządzenia

za pomocą którego Użytkownik korzysta z Serwisu. Tego rodzaju Cookies obejmują:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach

Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług

wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;

b) „analityczne” pliki cookie umożliwiające zbieranie informacji o sposobie

korzystania ze stron internetowych Serwisu, te pliki cookie pomagają dostarczać

informacji o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle

ruchu itp.;

c) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, na przykład wykorzystywane

do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez

Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie

wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki,

wyglądu strony internetowej itp.;

e) „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści

reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

2. Administrator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w celu tworzenia zbiorczych statystyk i

analiz, służących monitorowaniu sposobu korzystania ze Serwisu przez Klientów – co

umożliwia jak najlepsze dostosowanie go do potrzeb Klientów. W tym zakresie

Administrator korzysta z usług:

a) Google Analytics – w ramach której w chwili otworzenia Serwisu następuje odczytanie,

napisanie i wysłanie na zabezpieczony serwer Google informacji o pochodzeniu

użytkowników identyfikowanych na podstawie IP. Szczegółowe informacje w tym

zakresie dostępne są na witrynie Google

(https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl).

b) Google AdWords oraz Facebook Ads – w ramach których Serwis korzysta z tzw. kodów

remarketingowych. Kody wykorzystywane są w celu dopasowania

zindywidualizowanych reklam do poszczególnych Klientów, a następnie ich

wyświetlenia w sieci reklamowej danego dostawcy (Google lub Facebook). Sieci te

obejmują zarówno witryny dostawców, jak również ich partnerów handlowych.

Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępna są na witrynach dostawców, w tym:

 Google – https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl

 Facebook: https://www.facebook.com/policy/cookies/

3. W związku z korzystaniem z plików cookies, Administrator gromadzi wyłącznie dane

statystyczne, związane z historią przeglądania. Inne dane (jak np. imię, nazwisko, adres itd.)

nie są w żaden sposób utrwalane.

§4

1. Klient ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego

Urządzenia w ustawieniach przeglądarki internetowej lub poprzez konfigurację usługi - w

szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies bądź

informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na Urządzeniu Klienta. Opis

niezbędnych w tym celu czynności można odnaleźć na witrynach producentów, np:

a) Mozilla Firefox:

https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85cza

nie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek

b) Google Chrome:

https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

c) Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-

privacy

2. Klient może w każdej chwili usunąć pliki Cookies.

3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności

dostępne na stronie internetowej Serwisu.