REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

www.tomczesci.pl

z dnia: 13.05.2025r.

[pobierz wersję pdf]

Poniższy regulamin określa zasady sprzedaży w sklepie internetowym firmy "PPHU Janusz

Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-84". Sklep

internetowy mieści się pod adresem www.tomczesci.pl i jest wyłączną własnością tego

przedsiębiorstwa.

§ 1

Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów oraz korzystania ze Sklepu.

2. Następujące pojęcia mają w niniejszym Regulaminie poniższe znaczenie:

a. Sklep internetowy, Sklep - oznacza stronę internetową, której dotyczy niniejszy

regulamin, mieszczącą się pod adresem internetowym www.tomczesci.pl i będącą

własnością przedsiębiorstwa "PPHU Janusz Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-

502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-84",

b. Klient - osoba korzystająca ze Sklepu, będąca osoba fizyczną, mającą pełną

zdolność do czynności prawnej (a więc, co do zasady, która ukończyła 18. rok

życia), osobą prawną lub jednostką organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której

ustawa przyznaje zdolność prawną.

c. Konto Klienta - zbiór informacji o Kliencie, a także o czynnościach dokonywanych

przez Klienta w ramach Sklepu (w tym: dane klienta służące realizacji składanych

zamówień, historia zamówień, dane preferencjach Klienta dotyczących wybranych

funkcjonalności Sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień) itd.

d. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej

niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 1

Kodeksu cywilnego).

e. Uprzywilejowany przedsiębiorca - Kupujący będący osobą fizyczną zawierającą

umowę (w tym: umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) bezpośrednio związaną

z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie

posiada ona dla Kupującego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności

z przedmiotu wykonywanej przezeń działalności gospodarczej, udostępnionego na

podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Gospodarczej.

f. Sprzedawca - podmiot realizujący potrzeby Klienta, którym jest "PPHU Janusz

Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-

84".

g. Regulamin - określa niniejszy regulamin.

h. Produkt, Towar - dobro oferowane do zakupu lub wyprodukowane indywidualnie

przez Sprzedawcę, oferowane w Sklepie Internetowym.

i. Droga telefoniczna - kontakt za pośrednictwem połączenia telefonicznego, przy

wykorzystaniu podanego na stronie numeru telefonu.

j. Droga mailowa - kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, przy

wykorzystaniu podanego na stronie adresu poczty elektronicznej.

k. Termin realizacji - czas w którym Sprzedawca zobowiązuje się zrealizować umowę,

począwszy od dnia zawarcia umowy do dnia wydania Produktu dla Klienta.

l. Koszyk - element funkcjonalności Sklepu Internetowego, poprzez który Klient

wyznacza interesujące go do zakupu Produkty oraz dokonuje zawarcia umowy.

m. Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub

przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w

sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do

celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie

przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (art. 2 pkt. 4 Ustawy z dnia

30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).).

3. Podane w Sklepie ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a

wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy.

4. Ceny w Sklepie podawane w polskich złotych, w wysokości brutto (po doliczeniu ew. ceł,

podatku VAT i innych podatków). Ceny te nie zawierają kosztu dostawy i dokonania

płatności, o wysokości których decyduje każdorazowo Klient przy dokonywaniu

zamówienia. Ostateczna cena w odniesieniu do danej umowy sprzedaży Towarów określana

jest w procesie składania oferty (zamówienia), zgodnie z §3 ust. 1 i 2.

5. Umowy zawierane ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są

jedynie w języku polskim.

§ 2

Rejestracja Konta

1. Klienci mają możliwość zarejestrowania się na witrynie Sklepu, co skutkuje założeniem

Konta Klienta.

2. Utworzenie Konta Klienta następuje poprzez:

a. wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Sklepu

(formularz wyświetli się po wyborze odpowiedniej podstrony Sklepu lub w trakcie

dokonywania zamówienia). Wymagane jest przy tym co najmniej wypełnienie pól

oznaczonych jako obligatoryjne, Są to: imię i nazwisko lub firmę, adres poczty

elektronicznej, a w przypadku przedsiębiorców – także NIP,

b. zaakceptowanie treści Regulaminu oraz polityki plików cookies.

3. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, na adres poczty elektronicznej, podany przez

Klienta, wysyłana jest wiadomość z prośbą o potwierdzenie podanych danych – poprzez

kliknięcie zawartego w niej odesłania (linku). Konto klienta zostaje założone z chwilą

potwierdzenia.

4. Klient może usunąć swe konto w Sklepie w każdym czasie poprzez wysłanie

odpowiedniego wezwania na adres: biuro@tomczesci.pl.

5. Klient może przeglądać dane w ramach swojego Konta i korzystać z funkcjonalności

Sklepu, uzależnionych od dysponowania Kontem, po zalogowaniu. Logowanie następuje

poprzez wpisanie poprawnego loginu (adresu email podanego w czasie procesu rejestracji)

oraz hasła na odpowiedniej podstronie Sklepu. Klient zobowiązuje się do utrzymywania

ustalonego hasła w tajemnicy i nie dopuszczania innych osób do korzystania ze swego

Konta.

6. Sprzedawca może usunąć Konto danego Klienta także w przypadku naruszenia przez niego

Regulaminu, a w szczególności gdy Klient:

a. podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą,

niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób

trzecich,

b. dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych

osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów sklepu

internetowego,

- w takim wypadku, powtórna rejestracja jest niedopuszczalna.

7. Usunięcie Konta nie wpływa na ważność wcześniejszych czynności prawnych, dokonanych

przez Sprzedawcę z Klientem za pośrednictwem Sklepu.

§ 3

Zasady i warunki składania zamówień

1. Klient może za pośrednictwem Sklepu dokonywać zakupu produktów Sprzedawcy.

2. Poprzez dokonanie zakupu w Sklepie Internetowym, Klient zobowiązuje się do dokonania

zapłaty za zakupiony Produkt, a Sprzedawca zobowiązuje się do wydania Klientowi towaru

pozbawionego wad fizycznych oraz przeniesienia na niego własności Produkt.

3. Termin realizacji poszczególnego zamówienia jest określany indywidualnie dla danych

ofert, w karcie produktu widocznej w Sklepie.

4. Po zatwierdzeniu listy wybranych Produktów, Klient powinien:

a. określić sposób dostawy i płatności, a także potwierdzić całkowitą cenę Produktów

(obejmującą też podatek VAT, ewentualne cło oraz koszty dostawy i dokonania

płatności – jeśli występują),

b. potwierdzić dane zgromadzone w Koncie, a w przypadku Klientów

niezalogowanych – podać dane określone w §2 ust. 1 powyżej oraz zaakceptować

treść „regulaminu” i „polityki prywatności i plików cookie” (lub zalogować się).

5. Na koniec, w przypadku podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie Produktów na warunkach

wyświetlonych przez Sklep, Klient powinien kliknąć przycisk „zamówienie z obowiązkiem

zapłaty”. Od tej chwili nie ma już możliwości zmiany treści zamówienia.

6. W przypadku dokonania zakupu Produktów o różnych terminach realizacji, terminem

realizacji umowy jest termin najdłuższy.

§4

Prawo odstąpienia konsumenta

1. Klient, będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, może odstąpić od

umowy sprzedaży Produktu bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia

od umowy wynosi 14 dni od dnia wejścia przez Klienta w posiadanie Produktu lub od dnia

w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie

Produktu.

2. W przypadku umowy obejmującej wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami

lub w częściach - termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia

wejścia przez Klienta w posiadanie ostatniego z Produktów lub od dnia w którym wskazana

przez Klienta osoba trzecia, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniego z

Produktów.

3. Do zachowania terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, wystarczy wysłanie Sprzedawcy

oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem termin

4. Odstąpienie od umowy sprzedaży Towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez

Klienta jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie takie może zostać sporządzone na

formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to

obowiązkowe.

5. Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o

odstąpieniu od umowy na Trwałym nośniku.

6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru przez Klienta w trybie opisanym w

niniejszym paragrafie:

a. Klient powinien odesłać Sprzedawcy Produkt na adres: ul. Słowackiego 33, 43-502

Czechowice-Dziedzice, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od

dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży Produktu. Termin jest zachowany,

jeżeli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

b. Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy pokrywa Klient.

c. Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym

koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z

wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób

dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku

nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru przez

Klienta.

d. Sprzedawca zwróci płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie

zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie wyrazi

zgodę na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klienta nie poniesie żadnych opłat

w związku z tym zwrotem.

7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do

czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które

zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania

z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i

funkcjonowania Towaru.

9. Prawo odstąpienia, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Klientowi w

odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.), w szczególności:

a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana

według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych

potrzeb;

b. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na

swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§5

Płatność, dostawa i realizacja zamówień

1. Świadczenie usług przez Sklep Internetowy wiąże się z wyborem przez Klienta

preferowanego sposobu dostawy oraz płatności. Sprzedawca przystąpi do realizacji

zamówienia niezwłocznie po uznaniu zapłaty za Produkt na swoim rachunku bankowym.

2. Usługa pakowania realizowana jest bezpośrednio przez Sprzedawcę, natomiast usługa

dostarczenia przesyłki do Klienta w formie innej niż odbiór osobisty, realizowane są przez

Sprzedawcę za pomocą osób trzecich (przewoźników). W przypadku wyboru jednego z

owych sposobów dostawy, Sprzedawca udostępnia dane osobowe Klienta danemu

przewoźnikowi w niezbędnym zakresie. Świadczenie usługi dostawy realizowane za

pomocą:

a. DPD (przedpłata, pobranie),

b. InPost,

c. Orlen Przedpłata T,

3. Sprzedawca zobowiązany jest do stałego monitorowania poprawnego funkcjonowania

wszelkich metod płatności udostępnionych w Sklepie Internetowym.

4. Sprzedawca udostępnia w Sklepie Internetowym wyszczególnione metody płatności za

spełnienie świadczenia:

a. Płatność w formie przelewu tradycyjnego,

b. Płatność za pośrednictwem przelewów online, usługi BLIK,

c. Płatność katą,

d. Płatności imoje.

5. Koszt dostawy uzależniony jest od: wybranego sposobu dostawy oraz wybranego sposobu

płatności. Klient jest zawiadamiany o koszcie dostawy danego Towaru przed złożeniem

zamówienia. Nadto, informacje o aktualnych stawkach dostępne są także przez cały czas w

obrębie witryny Sklepu.

6. Czas realizacji zamówienia jest sumą czasu przekazania przesyłki dostawcy i czasu dostawy

przesyłki przez dostawcę. Sprzedawca zobowiązuje się, że przekaże Towary przewoźnikowi

(względnie: udostępni je do odbioru w swej siedzibie) w terminie 2 dni roboczych od

rozpoczęcia realizacji zamówienia. Czas, w którym Towary wydane zostaną Klientowi przez

dostawcę, uzależniony jest natomiast od wybranego sposobu dostawy – i wynosi:

maksymalnie 3 dni robocze.

7. Adres, na który Produkt ma zostać wysłany ma znajdować się na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 6

Zwroty i reklamacje

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktów lub niezgodność Produktów z

umową na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących, przy czym:

a. W przypadku Kupujących będących Konsumentami lub Uprzywilejowanymi

Przedsiębiorcami, zawierającymi ze Sprzedawcą umowę zobowiązującą do

przeniesienia własności Towaru na Konsumenta lub Uprzywilejowanego

przedsiębiorcę , w tym w szczególności umowę sprzedaży, zasady

odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Towarów z umową określają w

szczególności przepisy art. 43a i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach

konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.),

b. w przypadku pozostałych Kupujących – odpowiedzialność Sprzedającego za wady

jest ograniczona do 1 roku, w pozostałym zakresie zasady odpowiedzialności

Sprzedawcy za wady Towarów określają w szczególności przepisy o rękojmi z wady,

zawarte w art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny

(Dz.U.2022.1360 t.j.) z modyfikacją wynikającą z § 6 ust. 2 poniżej.

2. W treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient powinien podać:

a. dane kontaktowe Klienta i osoby zgłaszającej reklamację,

b. nr dokumentu fiskalnego (faktury lub paragonu) wystawionego w odniesieniu do

towaru, którego dotyczy reklamacja,

c. opis wady lub niezgodności Towaru z umową, w tym zwłaszcza: na czym

wada/niezgodność polega, kiedy się ujawniła,

d. dokumentację fotograficzną, w tym zdjęcie reklamowanego Towaru,

e. czego Klient żąda w związku ze złożeniem reklamacji (np. naprawa lub wymiana

Towaru),

f. podstawę roszczeń Klienta (np. niezgodność Towaru z umową),

- przy czym brak któregokolwiek z elementów stanowi podstawę odmowy

rozpatrzenia reklamacji z wyjątkiem reklamacji zgłoszonych przez Klienta będącego

Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą

3. Brak któregokolwiek z elementów określonych w § 6 ust. 3 w zgłoszeniu reklamacyjnym,

dokonanym przez Klienta będącego Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą,

nie stanowi przeszkody dla rozpatrzenia reklamacji.

4. W przypadku zgłoszenia reklamacji:

a. Klient będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, zgłaszający

żądanie naprawy lub wymiany Towaru – zobowiązany jest udostępnić

Sprzedającemu Towar, którego reklamacja dotyczy. Sprzedawca odbiera taki Towar

na swój koszt.

b. Klient będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, który składa

oświadczenie o odstąpieniu od umowy - niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy, na

jego koszt, na adres: ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice.

c. Klient przed wysyłką Towaru w ramach reklamacji powinien odpowiednio

zabezpieczyć urządzenie na czas transportu.

d. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia

dokonania zgłoszenia wraz z przekazaniem niezbędnych informacji lub dokumentów

pozwalających na dokonanie oceny zasadności roszczeń – chyba, że z powszechnie

obowiązujących przepisów wynika termin krótszy.

5. Polubowne rozwiązanie sporu między Konsumentem a Sprzedawcą może nastąpić przed

Śląskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej w Katowicach (ul. Brata Alberta

4, 40-951 Katowice, e-mail: sekretariat@katowice.wiih.gov.pl).

§7

Wymagania techniczne

1. Prawidłowe korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia wymagań technicznych systemu

teleinformatycznego, którym posługuje się Sprzedawca wymaga:

a. podłączonego do sieci Internet komputera z aktualnym oprogramowaniem,

b. dostępu do przeglądarki internetowej,

c. posiadania oraz dostępu do poczty elektronicznej,

d. oprogramowania Windows Media Player najnowszej wersji, Adobe Flash Player w

wersji 9 lub nowszej.

2. Sprzedawca udostępnia Klientom za pośrednictwem Serwisu możliwość nieodpłatnego

korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną (w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca

2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, t.j. Dz.U.2020.344; dalej: u.ś.u.d.e.),

których treścią jest używanie funkcjonalności Sklepu – obejmujących w szczególności:

a. udostępnianie zawartości Sklepu,

b. rejestrację i utrzymywanie Konta Klienta,

c. zawieranie ze Sprzedawcą umów sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie.

3. Zawarcie umów o świadczenie usług, o których mowa w powyżej, następuje poprzez

zgłoszenie przez Klienta stosownego, indywidualnego żądania przekazu danych za pomocą

sieci telekomunikacyjnej (co może nastąpić poprzez otwarcie witryny Sklepu, a w

przypadku pozostałych usług wskazanych w §8 ust. 2 – poprzez uzupełnienie i

zatwierdzenie stosownego formularza w obrębie Sklepu). Przedmiotowe umowy ulegają

rozwiązaniu po ich całkowitym wykonaniu, a w przypadku usług o charakterze ciągłym –

poprzez wypowiedzenie przez jedną ze Stron w każdym czasie.

4. Klient za pośrednictwem Sklepu ma możliwość skorzystania z funkcjonalności kontaktu.

Skorzystanie z formularza kontaktowego następuje poprzez wskazanie adresu mailowego

klienta, treści wiadomości oraz wyrażeniu zgody na przesłanie informacji handlowej droga

elektroniczną zgodnie z treścią art. 398 Ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

5. Klient zobowiązuje się do:

a. niekorzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie, w

szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,

b. korzystania ze serwisu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów

oraz Sprzedawcy.

6. W przypadku niezadowolenia z działalności Serwisu, Klient ma możliwość złożenia

reklamacji pocztą elektroniczną, na adres mailowy: biuro@tomczesci.pl. Klient zostanie

poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji na adres poczty elektronicznej, z którego

została ona wysłana, w terminie 14 dni od jej otrzymania przez Sprzedawcę.

7. Niniejszy Regulamin, w tym zwłaszcza niniejszy paragraf, stanowi jednocześnie regulamin

usług wskazanych w ust. 1 rozumieniu art. 8 u.ś.u.d.e. i jest stale dostępny na witrynie

Sklepu. Warunki utworzenia i usunięcia Konta Klienta określa § 2 powyżej.

§ 8

Zmiany Regulaminu

1. Sprzedawcy przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w tym:

załączników do Regulaminu) – z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w

szczególności:

a. zmianę funkcjonalności Sklepu,

b. zmianę obowiązujących przepisów prawa,

c. zmianę profilu działalności Sprzedawcy,

d. zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń oferowanych w Sklepie przez Sprzedawcę,

bądź też sposobu realizacji składanych przez Klienta zamówień.

2. Klienci, którzy dokonali rejestracji i założyli Konto zostaną poinformowani o zmianach

Regulaminu, dokonanych zgodnie z ust. 1, przy dokonaniu pierwszego logowania lub w

formie odrębnego oświadczenia Sprzedawcy, w szczególności wysłanego wiadomością

email. W razie braku akceptacji zmian, Klient może przesłać Sprzedawcy stosowne

oświadczenie – co skutkuje niezwłocznym usunięciem Konta.

3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów, a w

szczególności pozostaną bez wpływu na złożone zamówienia - które zostaną zrealizowane

na zasadach dotychczasowych.

§ 9

Postanowienia końcowe

1. Wszelkie prawa autorskie dotyczące domeny www.tomczesci.pl oraz pełnej zawartości

udostępnianych na niej materiałów należą do przedsiębiorstwa „PPHU Janusz

Tomaszewski” ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice, NIP: 547-012-72-84.

2. Klient może nawiązać kontakt ze sprzedawcą za pośrednictwem następujących danych

kontaktowych :

a. Adres: ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice,

b. adres e-mail: biuro@tomczesci.pl.

3. Regulamin jest każdorazowo dostępny na stronie www.tomczesci.pl.