REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.tomczesci.pl
z dnia: 13.05.2025r.
Poniższy regulamin określa zasady sprzedaży w sklepie internetowym firmy "PPHU Janusz
Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-84". Sklep
internetowy mieści się pod adresem www.tomczesci.pl i jest wyłączną własnością tego
przedsiębiorstwa.
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów oraz korzystania ze Sklepu.
2. Następujące pojęcia mają w niniejszym Regulaminie poniższe znaczenie:
a. Sklep internetowy, Sklep - oznacza stronę internetową, której dotyczy niniejszy
regulamin, mieszczącą się pod adresem internetowym www.tomczesci.pl i będącą
własnością przedsiębiorstwa "PPHU Janusz Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-
502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-84",
b. Klient - osoba korzystająca ze Sklepu, będąca osoba fizyczną, mającą pełną
zdolność do czynności prawnej (a więc, co do zasady, która ukończyła 18. rok
życia), osobą prawną lub jednostką organizacyjną, niebędącą osobą prawną, której
ustawa przyznaje zdolność prawną.
c. Konto Klienta - zbiór informacji o Kliencie, a także o czynnościach dokonywanych
przez Klienta w ramach Sklepu (w tym: dane klienta służące realizacji składanych
zamówień, historia zamówień, dane preferencjach Klienta dotyczących wybranych
funkcjonalności Sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień) itd.
d. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 22 1
Kodeksu cywilnego).
e. Uprzywilejowany przedsiębiorca - Kupujący będący osobą fizyczną zawierającą
umowę (w tym: umowę sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) bezpośrednio związaną
z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie
posiada ona dla Kupującego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności
z przedmiotu wykonywanej przezeń działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej.
f. Sprzedawca - podmiot realizujący potrzeby Klienta, którym jest "PPHU Janusz
Tomaszewski, ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice, NIP 547-012-72-
84".
g. Regulamin - określa niniejszy regulamin.
h. Produkt, Towar - dobro oferowane do zakupu lub wyprodukowane indywidualnie
przez Sprzedawcę, oferowane w Sklepie Internetowym.
i. Droga telefoniczna - kontakt za pośrednictwem połączenia telefonicznego, przy
wykorzystaniu podanego na stronie numeru telefonu.
j. Droga mailowa - kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej, przy
wykorzystaniu podanego na stronie adresu poczty elektronicznej.
k. Termin realizacji - czas w którym Sprzedawca zobowiązuje się zrealizować umowę,
począwszy od dnia zawarcia umowy do dnia wydania Produktu dla Klienta.
l. Koszyk - element funkcjonalności Sklepu Internetowego, poprzez który Klient
wyznacza interesujące go do zakupu Produkty oraz dokonuje zawarcia umowy.
m. Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub
przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w
sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do
celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie
przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (art. 2 pkt. 4 Ustawy z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).).
3. Podane w Sklepie ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a
wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy.
4. Ceny w Sklepie podawane w polskich złotych, w wysokości brutto (po doliczeniu ew. ceł,
podatku VAT i innych podatków). Ceny te nie zawierają kosztu dostawy i dokonania
płatności, o wysokości których decyduje każdorazowo Klient przy dokonywaniu
zamówienia. Ostateczna cena w odniesieniu do danej umowy sprzedaży Towarów określana
jest w procesie składania oferty (zamówienia), zgodnie z §3 ust. 1 i 2.
5. Umowy zawierane ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego zawierane są
jedynie w języku polskim.
§ 2
Rejestracja Konta
1. Klienci mają możliwość zarejestrowania się na witrynie Sklepu, co skutkuje założeniem
Konta Klienta.
2. Utworzenie Konta Klienta następuje poprzez:
a. wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Sklepu
(formularz wyświetli się po wyborze odpowiedniej podstrony Sklepu lub w trakcie
dokonywania zamówienia). Wymagane jest przy tym co najmniej wypełnienie pól
oznaczonych jako obligatoryjne, Są to: imię i nazwisko lub firmę, adres poczty
elektronicznej, a w przypadku przedsiębiorców – także NIP,
b. zaakceptowanie treści Regulaminu oraz polityki plików cookies.
3. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, na adres poczty elektronicznej, podany przez
Klienta, wysyłana jest wiadomość z prośbą o potwierdzenie podanych danych – poprzez
kliknięcie zawartego w niej odesłania (linku). Konto klienta zostaje założone z chwilą
potwierdzenia.
4. Klient może usunąć swe konto w Sklepie w każdym czasie poprzez wysłanie
odpowiedniego wezwania na adres: biuro@tomczesci.pl.
5. Klient może przeglądać dane w ramach swojego Konta i korzystać z funkcjonalności
Sklepu, uzależnionych od dysponowania Kontem, po zalogowaniu. Logowanie następuje
poprzez wpisanie poprawnego loginu (adresu email podanego w czasie procesu rejestracji)
oraz hasła na odpowiedniej podstronie Sklepu. Klient zobowiązuje się do utrzymywania
ustalonego hasła w tajemnicy i nie dopuszczania innych osób do korzystania ze swego
Konta.
6. Sprzedawca może usunąć Konto danego Klienta także w przypadku naruszenia przez niego
Regulaminu, a w szczególności gdy Klient:
a. podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą,
niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób
trzecich,
b. dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych
osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów sklepu
internetowego,
- w takim wypadku, powtórna rejestracja jest niedopuszczalna.
7. Usunięcie Konta nie wpływa na ważność wcześniejszych czynności prawnych, dokonanych
przez Sprzedawcę z Klientem za pośrednictwem Sklepu.
§ 3
Zasady i warunki składania zamówień
1. Klient może za pośrednictwem Sklepu dokonywać zakupu produktów Sprzedawcy.
2. Poprzez dokonanie zakupu w Sklepie Internetowym, Klient zobowiązuje się do dokonania
zapłaty za zakupiony Produkt, a Sprzedawca zobowiązuje się do wydania Klientowi towaru
pozbawionego wad fizycznych oraz przeniesienia na niego własności Produkt.
3. Termin realizacji poszczególnego zamówienia jest określany indywidualnie dla danych
ofert, w karcie produktu widocznej w Sklepie.
4. Po zatwierdzeniu listy wybranych Produktów, Klient powinien:
a. określić sposób dostawy i płatności, a także potwierdzić całkowitą cenę Produktów
(obejmującą też podatek VAT, ewentualne cło oraz koszty dostawy i dokonania
płatności – jeśli występują),
b. potwierdzić dane zgromadzone w Koncie, a w przypadku Klientów
niezalogowanych – podać dane określone w §2 ust. 1 powyżej oraz zaakceptować
treść „regulaminu” i „polityki prywatności i plików cookie” (lub zalogować się).
5. Na koniec, w przypadku podjęcia ostatecznej decyzji o zakupie Produktów na warunkach
wyświetlonych przez Sklep, Klient powinien kliknąć przycisk „zamówienie z obowiązkiem
zapłaty”. Od tej chwili nie ma już możliwości zmiany treści zamówienia.
6. W przypadku dokonania zakupu Produktów o różnych terminach realizacji, terminem
realizacji umowy jest termin najdłuższy.
§4
Prawo odstąpienia konsumenta
1. Klient, będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, może odstąpić od
umowy sprzedaży Produktu bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia
od umowy wynosi 14 dni od dnia wejścia przez Klienta w posiadanie Produktu lub od dnia
w którym wskazana przez Klienta osoba trzecia, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie
Produktu.
2. W przypadku umowy obejmującej wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami
lub w częściach - termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia
wejścia przez Klienta w posiadanie ostatniego z Produktów lub od dnia w którym wskazana
przez Klienta osoba trzecia, inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniego z
Produktów.
3. Do zachowania terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, wystarczy wysłanie Sprzedawcy
oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem termin
4. Odstąpienie od umowy sprzedaży Towaru następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez
Klienta jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie takie może zostać sporządzone na
formularzu, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to
obowiązkowe.
5. Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi potwierdzenie otrzymania informacji o
odstąpieniu od umowy na Trwałym nośniku.
6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru przez Klienta w trybie opisanym w
niniejszym paragrafie:
a. Klient powinien odesłać Sprzedawcy Produkt na adres: ul. Słowackiego 33, 43-502
Czechowice-Dziedzice, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od
dnia, w którym odstąpił od umowy sprzedaży Produktu. Termin jest zachowany,
jeżeli Klient odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
b. Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sprzedawcy pokrywa Klient.
c. Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym
koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z
wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób
dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku
nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru przez
Klienta.
d. Sprzedawca zwróci płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie wyrazi
zgodę na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klienta nie poniesie żadnych opłat
w związku z tym zwrotem.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do
czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania
z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
9. Prawo odstąpienia, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Klientowi w
odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.), w szczególności:
a. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb;
b. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§5
Płatność, dostawa i realizacja zamówień
1. Świadczenie usług przez Sklep Internetowy wiąże się z wyborem przez Klienta
preferowanego sposobu dostawy oraz płatności. Sprzedawca przystąpi do realizacji
zamówienia niezwłocznie po uznaniu zapłaty za Produkt na swoim rachunku bankowym.
2. Usługa pakowania realizowana jest bezpośrednio przez Sprzedawcę, natomiast usługa
dostarczenia przesyłki do Klienta w formie innej niż odbiór osobisty, realizowane są przez
Sprzedawcę za pomocą osób trzecich (przewoźników). W przypadku wyboru jednego z
owych sposobów dostawy, Sprzedawca udostępnia dane osobowe Klienta danemu
przewoźnikowi w niezbędnym zakresie. Świadczenie usługi dostawy realizowane za
pomocą:
a. DPD (przedpłata, pobranie),
b. InPost,
c. Orlen Przedpłata T,
3. Sprzedawca zobowiązany jest do stałego monitorowania poprawnego funkcjonowania
wszelkich metod płatności udostępnionych w Sklepie Internetowym.
4. Sprzedawca udostępnia w Sklepie Internetowym wyszczególnione metody płatności za
spełnienie świadczenia:
a. Płatność w formie przelewu tradycyjnego,
b. Płatność za pośrednictwem przelewów online, usługi BLIK,
c. Płatność katą,
d. Płatności imoje.
5. Koszt dostawy uzależniony jest od: wybranego sposobu dostawy oraz wybranego sposobu
płatności. Klient jest zawiadamiany o koszcie dostawy danego Towaru przed złożeniem
zamówienia. Nadto, informacje o aktualnych stawkach dostępne są także przez cały czas w
obrębie witryny Sklepu.
6. Czas realizacji zamówienia jest sumą czasu przekazania przesyłki dostawcy i czasu dostawy
przesyłki przez dostawcę. Sprzedawca zobowiązuje się, że przekaże Towary przewoźnikowi
(względnie: udostępni je do odbioru w swej siedzibie) w terminie 2 dni roboczych od
rozpoczęcia realizacji zamówienia. Czas, w którym Towary wydane zostaną Klientowi przez
dostawcę, uzależniony jest natomiast od wybranego sposobu dostawy – i wynosi:
maksymalnie 3 dni robocze.
7. Adres, na który Produkt ma zostać wysłany ma znajdować się na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 6
Zwroty i reklamacje
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wady Produktów lub niezgodność Produktów z
umową na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących, przy czym:
a. W przypadku Kupujących będących Konsumentami lub Uprzywilejowanymi
Przedsiębiorcami, zawierającymi ze Sprzedawcą umowę zobowiązującą do
przeniesienia własności Towaru na Konsumenta lub Uprzywilejowanego
przedsiębiorcę , w tym w szczególności umowę sprzedaży, zasady
odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność Towarów z umową określają w
szczególności przepisy art. 43a i następne ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j.),
b. w przypadku pozostałych Kupujących – odpowiedzialność Sprzedającego za wady
jest ograniczona do 1 roku, w pozostałym zakresie zasady odpowiedzialności
Sprzedawcy za wady Towarów określają w szczególności przepisy o rękojmi z wady,
zawarte w art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(Dz.U.2022.1360 t.j.) z modyfikacją wynikającą z § 6 ust. 2 poniżej.
2. W treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient powinien podać:
a. dane kontaktowe Klienta i osoby zgłaszającej reklamację,
b. nr dokumentu fiskalnego (faktury lub paragonu) wystawionego w odniesieniu do
towaru, którego dotyczy reklamacja,
c. opis wady lub niezgodności Towaru z umową, w tym zwłaszcza: na czym
wada/niezgodność polega, kiedy się ujawniła,
d. dokumentację fotograficzną, w tym zdjęcie reklamowanego Towaru,
e. czego Klient żąda w związku ze złożeniem reklamacji (np. naprawa lub wymiana
Towaru),
f. podstawę roszczeń Klienta (np. niezgodność Towaru z umową),
- przy czym brak któregokolwiek z elementów stanowi podstawę odmowy
rozpatrzenia reklamacji z wyjątkiem reklamacji zgłoszonych przez Klienta będącego
Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą
3. Brak któregokolwiek z elementów określonych w § 6 ust. 3 w zgłoszeniu reklamacyjnym,
dokonanym przez Klienta będącego Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą,
nie stanowi przeszkody dla rozpatrzenia reklamacji.
4. W przypadku zgłoszenia reklamacji:
a. Klient będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, zgłaszający
żądanie naprawy lub wymiany Towaru – zobowiązany jest udostępnić
Sprzedającemu Towar, którego reklamacja dotyczy. Sprzedawca odbiera taki Towar
na swój koszt.
b. Klient będący Konsumentem lub Uprzywilejowanym Przedsiębiorcą, który składa
oświadczenie o odstąpieniu od umowy - niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy, na
jego koszt, na adres: ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice.
c. Klient przed wysyłką Towaru w ramach reklamacji powinien odpowiednio
zabezpieczyć urządzenie na czas transportu.
d. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia
dokonania zgłoszenia wraz z przekazaniem niezbędnych informacji lub dokumentów
pozwalających na dokonanie oceny zasadności roszczeń – chyba, że z powszechnie
obowiązujących przepisów wynika termin krótszy.
5. Polubowne rozwiązanie sporu między Konsumentem a Sprzedawcą może nastąpić przed
Śląskim Wojewódzkim Inspektorem Inspekcji Handlowej w Katowicach (ul. Brata Alberta
4, 40-951 Katowice, e-mail: sekretariat@katowice.wiih.gov.pl).
§7
Wymagania techniczne
1. Prawidłowe korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia wymagań technicznych systemu
teleinformatycznego, którym posługuje się Sprzedawca wymaga:
a. podłączonego do sieci Internet komputera z aktualnym oprogramowaniem,
b. dostępu do przeglądarki internetowej,
c. posiadania oraz dostępu do poczty elektronicznej,
d. oprogramowania Windows Media Player najnowszej wersji, Adobe Flash Player w
wersji 9 lub nowszej.
2. Sprzedawca udostępnia Klientom za pośrednictwem Serwisu możliwość nieodpłatnego
korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną (w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca
2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, t.j. Dz.U.2020.344; dalej: u.ś.u.d.e.),
których treścią jest używanie funkcjonalności Sklepu – obejmujących w szczególności:
a. udostępnianie zawartości Sklepu,
b. rejestrację i utrzymywanie Konta Klienta,
c. zawieranie ze Sprzedawcą umów sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie.
3. Zawarcie umów o świadczenie usług, o których mowa w powyżej, następuje poprzez
zgłoszenie przez Klienta stosownego, indywidualnego żądania przekazu danych za pomocą
sieci telekomunikacyjnej (co może nastąpić poprzez otwarcie witryny Sklepu, a w
przypadku pozostałych usług wskazanych w §8 ust. 2 – poprzez uzupełnienie i
zatwierdzenie stosownego formularza w obrębie Sklepu). Przedmiotowe umowy ulegają
rozwiązaniu po ich całkowitym wykonaniu, a w przypadku usług o charakterze ciągłym –
poprzez wypowiedzenie przez jedną ze Stron w każdym czasie.
4. Klient za pośrednictwem Sklepu ma możliwość skorzystania z funkcjonalności kontaktu.
Skorzystanie z formularza kontaktowego następuje poprzez wskazanie adresu mailowego
klienta, treści wiadomości oraz wyrażeniu zgody na przesłanie informacji handlowej droga
elektroniczną zgodnie z treścią art. 398 Ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.
5. Klient zobowiązuje się do:
a. niekorzystania ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
b. korzystania ze serwisu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów
oraz Sprzedawcy.
6. W przypadku niezadowolenia z działalności Serwisu, Klient ma możliwość złożenia
reklamacji pocztą elektroniczną, na adres mailowy: biuro@tomczesci.pl. Klient zostanie
poinformowany o sposobie załatwienia reklamacji na adres poczty elektronicznej, z którego
została ona wysłana, w terminie 14 dni od jej otrzymania przez Sprzedawcę.
7. Niniejszy Regulamin, w tym zwłaszcza niniejszy paragraf, stanowi jednocześnie regulamin
usług wskazanych w ust. 1 rozumieniu art. 8 u.ś.u.d.e. i jest stale dostępny na witrynie
Sklepu. Warunki utworzenia i usunięcia Konta Klienta określa § 2 powyżej.
§ 8
Zmiany Regulaminu
1. Sprzedawcy przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w tym:
załączników do Regulaminu) – z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w
szczególności:
a. zmianę funkcjonalności Sklepu,
b. zmianę obowiązujących przepisów prawa,
c. zmianę profilu działalności Sprzedawcy,
d. zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń oferowanych w Sklepie przez Sprzedawcę,
bądź też sposobu realizacji składanych przez Klienta zamówień.
2. Klienci, którzy dokonali rejestracji i założyli Konto zostaną poinformowani o zmianach
Regulaminu, dokonanych zgodnie z ust. 1, przy dokonaniu pierwszego logowania lub w
formie odrębnego oświadczenia Sprzedawcy, w szczególności wysłanego wiadomością
email. W razie braku akceptacji zmian, Klient może przesłać Sprzedawcy stosowne
oświadczenie – co skutkuje niezwłocznym usunięciem Konta.
3. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klientów, a w
szczególności pozostaną bez wpływu na złożone zamówienia - które zostaną zrealizowane
na zasadach dotychczasowych.
§ 9
Postanowienia końcowe
1. Wszelkie prawa autorskie dotyczące domeny www.tomczesci.pl oraz pełnej zawartości
udostępnianych na niej materiałów należą do przedsiębiorstwa „PPHU Janusz
Tomaszewski” ul. Słowackiego 33, 43-502 Czechowice-Dziedzice, NIP: 547-012-72-84.
2. Klient może nawiązać kontakt ze sprzedawcą za pośrednictwem następujących danych
kontaktowych :
a. Adres: ul Słowackiego 33, 43-502 Czechowice Dziedzice,
b. adres e-mail: biuro@tomczesci.pl.
3. Regulamin jest każdorazowo dostępny na stronie www.tomczesci.pl.