- Nowy
Zapraszamy do naszego nowego sklepu.
Działamy jako firma od 1991 roku. Staramy się między innymi zabezpieczyć jak najszerszy i rozsądny cenowo asortyment części do Fiata 126p.
Jeżeli chcecie Państwo dać szanse by takie firmy jak my nie wyginęły, a zostało ich naprawdę niewiele, zapraszamy do zakupów TU w tym sklepie.
Mamy wtedy szanse uruchamiać nowe produkty w Polsce i wspierać producentów, którzy znikają bezpowrotnie.
Będziemy wdzięczni za zgłaszanie wszelkich uwag, błędów oraz pomysłów na ulepszenia na adres: biuro@tomczesci.pl.
Za pomoc chętnie odwdzięczymy się rabatami!
61,03 zł netto
Parametry
Opis przedmiotu:
Do sprzedania pompka podciśnieniowa z akcesoriami (wakuometr) - Yato.
Pompka podciśnieniowa jest wielofunkcyjnym urządzeniem służącym do diagnostyki systemów w samochodach i technice, których działanie jest oparte na ciśnieniu lub podciśnieniu. Wyposażona jest w akcesoria umożliwiające wykorzystanie w niemal każdym silniku lub układzie.
Zakres pomiaru: od -1 do 0 bar.
Przeznaczenie / Zastosowanie
Za pomocą pompki można przeprowadzić diagnostykę m.in. poniższych systemów i układów:
Urządzenia skomputeryzowanego sterownia silnika:
Urządzenia sterowania zapłonem:
Układ hamulcowy:
Inne systemy:
Sposób użycia
Diagnostyka systemu recyrkulacji spalin (EGR)
Zawór systemu EGR jest przykładem zaworu uruchamianego przez podciśnienie. W przypadku braku podciśnienia zawór jest zamknięty i spaliny nie wydostają się z zaworu. W przypadku doprowadzenia podciśnienie do zaworu, zostaje on otwarty, umożliwiając recyrkulację spalin.
Diagnostyka grubowarstwowych czujników ciśnienia (MAP)
?Zmontować układ pompki i zbiornika jak w przypadku odpowietrzania zacisków hamulcowych, a następnie podłączyć do przyłącza podciśnieniowego czujnika.
?Naciskać dźwignię pompki, aż wskazówka pokaże -0,5 bara. Zakończyć pompowanie i obserwować wskazówkę, powinna być nieruchoma. Jeśli wskazówka się porusza, oznacza to uszkodzenie czujnika MAP.
?W trakcie pracy czujnik MAP wysyła sygnały zwrotne do komputera sterującego. Sygnał ma częstotliwość pomiędzy 85 Hz, a 160 Hz w zależności od poziomu podciśnienia. Do pomiaru częstotliwości konieczny jest częstościomierz, należy go podłączyć zgodnie z instrukcją czujnika i miernika.
Odpowietrzanie zacisków hamulcowych.
?Upewnić się, że zbiornik wyrównawczy układu hamulcowego jest wypełniony płynem do nominalnej objętości.
?Odpowietrzanie przeprowadzić według poniższej kolejności:
?Podłączyć krótki przewód elastyczny do przyłącza umieszczonego na spodzie pokrywy zbiornika pompy.
?Zamknąć zbiornik pompy za pomocą pokrywy.
?Podłączyć długie przewody elastyczne do przyłączy pokrywy. Koniec jednego z długich węży pod-łączyć do pompki, a drugiego do zaworu odpowietrzającego (kalamitki) zacisku hamulcowego. W razie potrzeby posłużyć się adapterem.
?Nacisnąć dźwignię pompki 10 - 15 razy, aby wytworzyć podciśnienie w zbiorniku pompy.
?Odkręcić zawór odpowietrzający o 1/4 - 1/2 obrotu, tak aby zbiornik pompy wypełnił się płynem do wysokości około 5 cm. Dokręcić zawór odpowietrzający.
?Odłączyć przewód pompki od zaworu odpowietrzającego, procedura odpowietrzania zacisku została zakończona.
?Przed powtórzeniem procedury odpowietrzania w kolejnym zacisku opróżnić zbiornik pompy z płynu hamulcowego oraz uzupełnić poziom płynu hamulcowego w instalacji hamulcowej, do nominalnego poziomu.
Dane techniczne
Extra GPSR text, such as safety warnings